Extra informatie

Gebruik

DermaCura krabverband hoort aangesloten op de huid, met naden en labels aan de buitenzijde, over de aangebrachte zalf of crème gedragen te worden. Daarmee wordt de beschadigde huid afgedekt en kan krabben voorkomen worden.Eigenschappen

Eigenschappen

DermaCura krabverband heeft een gladde en zijdezachte structuur en zorgt voor een uiterst prettig draagcomfort.

Zacht als zijde
Sterk als polyester
Koel en comfortabel als linnen
Warm als wol
Veel beter vochtabsorberend dan katoen

Wasvoorschrift

DermaCura krabverband kan met een neutrale zeep gewassen worden op 30ºC, bij voorkeur in een waszak. Dermacura krabverband kan op lage temperatuur gestreken worden. Chemisch reinigen, bleken of drogen in de droogtrommel is niet mogelijk.SamenstellingDermaCura krabverband is gemaakt van 98% TENCEL® en 2% elasthaan. TENCEL® is gemaakt van natuurlijke producten (houtcellulose) en wordt milieuvriendelijk geproduceerd.LevensduurVanwege de zachte eigenschappen van het verband is DermaCura krabverband kwetsbaarder dan gewone onderkleding. Bij normaal gebruik kunt u de verbandmiddelen 4 tot 6 maanden dragen. De stof kan in bepaalde situaties sneller slijten. Denkt u bijvoorbeeld aan een baby’s die een DermaCura eczeemverband luierpakje dragen en daarmee over de grond kruipen. Of tieners die een DermaCura eczeemverband broek dragen onder de normale spijkerbroek en lange afstanden naar school moeten fietsen. Ook bij zeer ernstig nattend eczeem waarbij sprake is van een beschadigde huid kan vervanging van DermaCura krabverband vaker nodig zijn.